RESİMLERLE PAPAĞAN KOSTÜMÜ YAPIMI







          Bildiğiniz gibi, benim küçük bir kostüm atölyem var.Tiyatro oyunları,okulların özel etkinlik faaliyetleri,doğum günü partileri, yıl sonu okul gösterileri gibi kostüm ihtiyacının olduğu alanlara, özel tasarım, yöresel/folklor kıyafetleri, tarihi karakterler, animasyon kostümleri, hayvan karakterleri gibi ürünler hazırlıyorum.
        Bu kostümlerden sizlere ara sıra örnekler sunduğum gibi, yapılış aşamalarını da sizlerle paylaşmak istedim.
                                                           İlk kostümümüz PAPAĞAN,
                                     Bu bitmiş hali. Beğendiyseniz yada yapılışını merak ettiyseniz...
 MALZEMELER:  1.5 metre kırmızı polar kumaş
                              80 cm sarı/ 80 cm yeşil/ 80 cm mavi
                              gözler için siyah ve beyaz artık kumaş/60 cm kırmızı astarlık kumaş

 YAPILIŞI          :80 cm lik kırmızı kumaş dışındaki,Kumaşlarımızı 20 şer cm şeritler halinde enine kesin

kesimleri baştan yaparak , işinizin yarısını halletmiş oluyorsunuz

yada bir kalıp kullanabilirsiniz.
ben hızlı kesim için kumaşları katlayarak kestim.



Resim yazısı ekle
*Kesimleriniz bitince kanat için 4 parça kesmelisiniz. 2 parçası astar, 2 parçası ayırdığınız polardan olacak. Ölçü olarak çocuğunuzun bileğinden omuzuna olan klasik alçılı kol ölçü alma tekniğini kullanın.Aldığınız ölçüye 10 cm ekleyin. Çıkan ölçüyü şekildeki gibi kesin.

*kalan kumaşın eninden ,70 cm uzunluğunda 30 cm genişiğinde 2 parça daha kesin ( bu ölçü ilköğretim çağındaki 3.sınıf çocuğa göredir.) Bu dikdörtgen parçalar papağanımızın ön ve arkasını oluşturacak.
*Artık dikime başlayabiliriz. kumaşın üzerine çizgi taşı ile birbirine paralel çizgiler çizmek dikişinizi muntazamlaştıracaktır.Resimleri takip ederek sonraki basamağa geçebilirsiniz.



* bedenin ön kısmını boş bırakarak, sırt ve kanatların arka kısmını,kesilen parçalarla dikin. bitince  boş parçaları (2 polar kanat+bedenin ön kısmı),renkli parçalar dikilen parçalarla (2 astar kanat+bedenin arka kısmı) birleştirin.Diktörtgenleri birleştirirken kol delikleri bırakmayı unutmayın.



*kapüşon benzeri  2 kalıp keserek kostümümüzün kafasını yapmaya başlayalım
*bedendeki gibi zikzaklar kesilecek ama 5 cm lik bir şerit arasından


*şekillerdeki gibi iğneleyerek dikin

*tepe kısmını farlı renklerde yapın.

*İğnelemek işinizi kolaylaştıracaktır.
SON OLARAK*parçaları şekildeki düzen gibi dikin.
                      *kanatları bedenin yan dikişlerinden birleştirin
            *gözler için siyah ve beyaz atık kumaşlardan yuvarlak parçalar kesip resimdeki gibi yapıştırın
*kanatların uç kısımlarından 10 cm içeriye ellerin tutabileceği ende  lastik dikin
*siyah kumaşa elinizde gaga şekli vererek alın kısmına dikin
*bedenin en alt kısmına lastik evi açın




*tasarım üzerinde değişiklik yapmak sizin hayal gücünüze kalmış...
mesela; ben kostümü tasarlarken ,kumaşı keserken ve dikerken her şeyi baştan planlarım, bitmesine yakın küçük değişiklikler yaparım. bu kostümdeki kuyruk kısmı da böyle oluştu. artan kumaşları ziyan etmek istemedim. iyi de oldu
benden bu kadar şimdi sıra sizde...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YENİ KOSTÜMLER VE TASARIMLARLA YENİ BİR GÖSTERİ